marți, 3 martie 2009

linux+vista+ntfs=bad idea

Background story: 2 sisteme de operare pe comp, windows vista si ubuntu linux. Imi trebuie o partitie de transfer intre cele 2. FAT32 nu merge, pentru ca imi trebuie fisiere mai mari de 4Gb.

Am incercat cu un NTFS. L-am creeat cu gparted sub linux. A mers perfect pe windows. Dupa, am intrat pe linux si am scris si acolo un fisier pe el. Intru iar in windows si surpriza: drive corupt! Dar pe linux inca merge... Morala: driveru ntfs-3g de sub linux nu merge decat la citire, nu si la scriere cu ntfs-ul de vista.

Solutie alternativa: drivere de ext2 de windows, care merg si pe vista si cu care poti folosi si un ext3. http://www.fs-driver.org/ .
Dezavantaje:
- nu se mentin permisiunile
- daca linux s-a crashuit, nu face jurnalizarea si se pot pierde datele
Il voi instala in viitorul apropiat si va urma un post cu tot ce stie sa faca si cum se descurca.

2 comentarii:

  1. :) Incearca sa creezi partitiile NTFS sub windows... apoi linuxu se descurca cat de cat cu ele ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mersi pentru sugestie, desi nici asta nu cred ca merge.

    Mai demult, cand imi instalasem pentru prima data Vista, partitia ntfs era creata la install de Vista... Am mount-uit-o frumos sub linux, si dupa dau sa intru in vista... si nu mai boota. Initial credeam ca e de la altceva, dar mai tarziu am realizat ca de la felul diferit in care sistemele de operare lucreaza cu ntfs e.

    La xp in schimb nu e problema asta.

    RăspundețiȘtergere