joi, 5 noiembrie 2009

Acer Aspire 5520G review

Acum un an+ a fost promotie mare, laptop Acer Aspire 5520G la un pret bun pentru performantele lui (AMD Turion 1.9GHz, nvidia GeForce 8600M, 2gb RAM), gaming laptop, ce mai, f smeker, tot imi sponsorizau rudele cumpararea unui laptop, hai sa-l iau. Eu si inca o gramada de persoane, desigur.

Intr-adevar, laptopul era dragut, si mergeau jocuri gen Call of Duty 4 foarte bine pe el... foarte bine pentru prima jumatate de ora, desigur, dupa se supraincalzea si performantele scadeau semnificativ, era putin lag si low fps dar era ok.

Intre timp, absolut toti oamenii pe care ii cunosc si si-au cumparat modelul asta au avut probleme cu el. Ca nu mai merge cd drive-u, ca nu mai merge tastatura, ca se strica incarcatorul, etc. Am fost surprinsa, al meu in ciuda supraincalzirii (care oricum se intampla doar sub windows cand ma jucam, sub linux era ok), nu avea nimic, mergea perfect. Am zis ca poate au avut probleme ca nu au avut grija de el.

Acum, 1 an mai tarziu si dupa ce a iesit din garantie, surprize surprize: laptopul se supraincalzeste din ce in ce mai rau. Oricum am desktop nou, si ma joc pe el, nu mai folosesc laptopul pentru asta, el ajungand sa fie folosit doar ca sa stau pe mess si skype in timp ce ma joc... dar se pare ca nici de asta nu mai e in stare, se supraincalzeste si se stinge! Si am zis ca initial problema era doar sub windows, da? Eh, acum ii dau frumos un distribution upgrade la linuxu meu si in mijlocul instalarii pachetelor.... imi zice frumos k a ajuns la temperatura critica de 79 grade C si ca se va stinge (!!!!).

Cu un linux nefunctional si un windows semifunctional, ma gandesc hai sa-l desfac sa vad poate o fi intrat praf si daca il curat e ok... pe dreq, praf prea mult nu avea, decat f putin pe cooler. Btw, cooleru e pus pe placa video, procesorul nu are decat o chestie de metal care teoretic ar trebui sa conduca caldura spre exterior. Nu are nici macar o amarata de gaura sa iasa aerul in dreptul lui! Efectul: plastic cu culoarea schimbata in dreptul procesorului si in inca cateva locuri.

Ma gandesc sincer daca are vreun rost sa ii iau un cooling pad sau sa-l arunc si sa ma impac cu ideea ca e mort... Mi-e si frica sa ma apuc sa instalez ceva pe el sa nu ma trezesc ca se stinge in timpul instalarii si devine 100% functional... poor little baby...

Anyway, concluzia: sfatul meu e sa nu va luati acer!

2 comentarii:

  1. Eu am tot Acer și chiar funcționează super bine. E drept, nu e același model dar e din același an. Și l-am folosit intensiv pentru orice :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu intamplator Dell, Asus si Toshiba ofera, in general, minim 2 ani garantie la laptopuri.
    Adica eu, la Dell-ul meu (pe care il stii si tu), in afara de baterie, totul merge brici la fel ca in prima zi. :)

    RăspundețiȘtergere