miercuri, 4 martie 2009

Poli review: Utilizarea sistemelor de operare

Dupa cum am promis, voi scrie un review al tuturor materiilor avute la politehnica, sa isi faca si cei care vor sa dea la facultatea asta o parere.

Incep cu cea mai tare materie avuta pana acum in facultate (sa nu ziceti ca dau doar review-uri negative), si anume Utilizarea Sistemelor de Operare (USO).

  • Profesor
A. Herisanu

  • Materia
A fost un curs esential - zic eu - pentru orice student la o facultate de calculatoare. Desi multi stiau deja multe din subiectele tratate, este un curs bun si distractiv.

Ce am facut mai exact? Notiuni generale despre sisteme de operare, cu accent pe Linux, si notiuni elementare despre networking, securitate, etc.
  • Desfasurarea cursului
E uimitor cum de cursul, desi nu avea prezenta obligatorie si era pus urat rau de tot (de la 6 la 8 lunea, noi avand ore de la 8 dimineata, si 2 ore pauza fix inaintea cursului), totusi foarte multa lume era prezenta in sala. Alti profesori ar trebui sa invete multe de aici.

De ce era asa? Pai simplu: cursul era 1) interesant 2) interactiv. Adica... proful nu statea ca altii sa trancane 3 ore in fata noastra, ci vorbea cu noi. Teoretic avea o prezentare powerpoint pusa cu proiectorul. Practic, ne punea intrebari, ii puneam intrebari... Daca vedea ca suntem interesati de un subiect, punea mai mult accent pe el... Daca vedea ca in mare stim deja si nu prea ne mai intereseaza, trecea mai departe mai repede...

Pot spune ca este singurul curs de pana acum la care nu am adormit niciodata. :)
  • Desfasurarea laboratorului
Laboratorul iarasi era foarte interesant si fun. Era tinut de Andrei, student in anul 3.

Ce faceam la laborator? Lucram sub Ubuntu Linux. Aveam cateva taskuri de facut. Pentru cineva care foloseste Linux in fiecare zi, erau chiar foarte usoare. Cei care foloseau pentru prima data Linux, au avut multe de invatat, mai ales ca folosim Linux la multe alte materii, si nimeni nu sta sa iti explice acum cum sa dai un ls sau cum folosesti vim.

Ce fel de taskuri erau? Variau destul de mult, incepand cu instalarea unui Linux, parametrii lui ls si continuand cu editare de fisiere esentiale de configurare, la programare in C, scripting in bash... Taskul meu preferat (era de bonus) a fost unul in care trebuia sa facem un program care capteaza pachetele trimise de yahoo messenger (sau pidgin) cu tcpdump, si "extrage" de acolo conversatia :)

Cum era asistentul? Am apreciat faptul ca nu avea "aroganta" de profesor ca sa o numesc asa. Era student ca si noi, si se comporta ca atare. Desi dadeam teoretic un test la inceputul fiecarui laborator, era indulgent. Dar chiar incerca sa ne invete ceva, si ne punea - in a friendly way - la lucru :)

Am multe amintiri placute de la laboratorul asta. Filozofia asistentului? "Incercati orice, ca nu aveti ce strica. Important e sa ramaneti cu ceva dupa". Calculatoarele teoretic aveau un sistem care le restaura la starea de dinainte dupa un reboot, indiferent ce modificari ai facut. Asa ca... noi am experimentat :) Faze gen "hai sa dam un sudo rm -rf /" sau "hai sa rescriem MBR-ul sa vedem ce se intampla"...
  • Notare
Au trecut toti (care au fost pe la lab si la examenul final desigur). Enough said :)
  • Misc
Am avut si o tema la materia asta. S-a dat in vacanta de iarna. Multi studenti au criticat asta, pentru ca deh, sarbatori chestii... Dar nu era cine stie ce... Trebuia sa instalam un ubuntu modificat intr-o masina virtuala si sa il configuram. Mie mi-a luat cam 2 ore.

Overall pot spune ca a fost fun, keep up the good work :)

Un comentariu:

  1. Super tare materia asta! Imi aduc aminte cu placere cand am stat un laborator degeaba pentru ca am reusit sa le stric un calculator :-D (a mers rescrierea MBR-ului cu comanda dd). Foarte tare si Heri si Andrei! Spor la treaba Valky cu acest blog!

    PS: Mi-ai dat o idee pentru propriul meu blog :-P.

    RăspundețiȘtergere