luni, 23 februarie 2009

Amintiri de la politehnica - examen admitere

A trecut mai bine de un an de atunci... dar inca imi amintesc ziua aia de parca ar fi fost ieri...

Vorbesc desigur de ziua examenului de admitere la politehnica (Automatica si Calculatoare). Eram doar un copil pe atunci, cu iluzii de genul va fi foarte tare la politehnica, fac doar programare si ceva mate si fizica, vor fi doar profesori buni si voi invata lucruri fun... Siiigur ca da...

Inscriere: Inscrierea se facea pe site. Imi placea ideea. Facultate moderna, ar trebui sa mearga mult mai bine si mai repede asa, nu? Scoti formularul la imprimanta, depui dosarul, mege bine si frumos. Ce vise inocente... Dupa inscrierea pe site, trebuia sa te duci si sa depui dosarul. Te baga intr-o sala in care niste secretare plictisite iti rasfoiau foile, iar apoi studenti (voluntari?) iti verificau/faceau formularul pe site. Dupa o asteptare la o coada infernala, intru in sfarsit in sala. Ma asez frumos la calculator, si surpriza: pica serverul politehnicii. A durat aproape 1 ora sa il puna din nou pe picioare. Am profitat de ocazie sa mai interoghez studentul respectiv in legatura cu ce se intampla prin politehnica. Dupa ora aia, mi s-au evaporat cam jumatate din iluziile pe care mi le faceam in legatura cu facultatea. Da nu poate fi chiar atat de rau, nu? Plus ca nu exista o facultate mai buna de programare in Romania, nu?

Examen mate: Citisem pe site ca sunt repartizata in sala AN-numaistiucat. WTF is AN? De pe hartile de pe internet, ma lamurisem doar pe jumatate. Ajunsesem putin in intarziere din motive de trafic. Era aproape pustiu pe acolo. Stai si alearga jumatate de ora pana sa dau de sala... Hartiuta cu numele frumos pe masa, verifica buletinul, da foaia cu grila. Exercitii banal de usoare, dupa cum mai facusem inca 10000 in anul precedent cand am sacrificat orice alta activitate sa invat pentru bac si admitere. Desigur, daca greseai la un calcul ceva, se ducea dreq tot. Si la calcul NU stau bine. Sunt programator. Stiu algoritmul. Il implementez, si calculeaza calculatorul. In fine, desigur am gresit desi am verificat de 10000 de ori.Nota: 9.60

Examen fizica: Stiam deja sala. Am ajuns la timp. La fizica se zicea ca e mai usor decat la mate. Asa a si fost. Am luat - surprinzator - 10.

Desi notele sunt mari, la Calculatoare, unde ultima medie este in general peste 9, si acum se redusesera numarul de locuri, nu se stie niciodata. Am intrat, n-am intrat? Nu pot afla, pentru ca - desigur - e picat site-ul! Si a stat picat cateva ore bune.

In final, rezultatul. Media mea: 9.73. Eram pe la mijloc. Am intrat. Ultima medie: 9.60. Daca mai greseam un singur exercitiu, eram picata! Socul ideii asteia a reusit sa reprime cam orice bucurie aveam ca am intrat.

Prima zi de facultate: Agitatie mare. Ne pregateam pentru discursul de deschidere. Principala dilema a studentilor era lecturarea orarului. Este facut intr-un format atat de aiurea incat iti ia ceva sa iti dai seama defapt ce ore ai, unde si cand. A doua dilema era cu caminele. Majoritatea studentilor habar n-au unde se afla caminul in care trebuiau sa stea. Stateam si share-uiam fiecare ce a inteles din orar si hartile gasite pe net cu campusul politehnicii. Discursul m-a facut sa mai cred pentru cateva momente ca chiar e o facultate interesanta... ne vorbeau de proiecte la care sa ne implicam, concursuri chestii... (da de unde, nu ai timp de asa ceva decat daca iti sacrifici orice viata personala)... si ne-a zis de vreo 10 ori sa nu ne angajam, sa stam sa invatam (aici are dreptate, nu imi dau seama cum cineva ar mai avea timp si de altceva, la poli fiind).

Vor urma si niste scurte review-uri ale materiilor si profesorilor avuti.

2 comentarii:

  1. despre discursul de deschidere...imi aduc ca s-a tinut in sala in care aproape un an mai tarziu am fost sa vedem nasul...acum nu mi se mai pare cu nimic deosebita..at mi se parea imensa.. Si inca un lucru mai imi aduc aminte perfect...si anume ca erau studenti timizi (socant pt mine at..acuma m;am cam lamurit)care imparteau baloane colorate. Cel care intentiona sa mi;l ofere s;a oprit langa mine ..fara sa zica nimic...statea doar cu balonul in mana;)) As vrea sa va pot spune ca mai am balonul respectiv, sau ca l;am dat cadou. Adevarul este ca la 10 min dupa ce l;am primit am intrat cu el in sala in care se tinea deschiderea si s-a spart in coltul unei banci....desigur...toata sala s-a intors sa vada ce s;a intamplat..si eu am zambit..cum mai fac si acuma uneori ..si am spus doar..."ups"
    Era fun, oricum, trebuie sa recunoasteti! :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut colegautza! Ma bucur ca inca iti pot spune asa, desi sper ca poti trece peste ironia faptului ca am spus in acelasi timp, ca "ma bucur ca esti @ poli". (which can suck ass sometimes) :-)

    OK, deja stii ca eu sunt la FILS - Computer Science... Basically same shit, different toilet.
    Avem cam aceeasi profi (ex: Flondor, Ariana, Tuduce), doar ca eu am privilegiul de a-i auzi cum screm o Engleza saracacioasa, si vorbita cu accent rusesc, sau nemtesc. (edited out: "sovietic, sau nazist") :D
    Caractere ciudate remarcate pana acum in poli, au fost destule, si elevi si profesori... Unii profi sunt fucked up in the head.(marcat: nu toti) Noi facem 4 ani de poli si scapam, dar ei sarmanii raman.(probabil pana la sfarsit... al lor, sau al politehnicii, whichever comes first)
    Da, e o facultate imbatranita. Nu cred ca o sa apucam noi zile mai bune, in ceea ce priveste schimbarea la fata a facultatii. Poate dupa ce terminam sa se schimbe ceva semnificativ. La fel cum s-a intamplat si in Creanga, remember? (acum, aka Colegiu National) Noi ne-am ales doar cu o diploma de Liceu Teoretic.

    Si eu imi aduc aminte foarte bine de ziua admiterii in UPB. Mie imi place sa-i spun PUB, abrevierea din engleza: Polytechnic University of Bucharest. Suna mai putin amenintator, nu? :)
    Sunt foarte mandru ca cineva s-a apucat sa faca review-uri cursurilor din poli. Si sper ca potentialii candidati sa se simta si sa multumeasca frumos autoarei! (hint hint)

    Am citit ce ai scris, si m-am luat cu amintirele, uitand de ceas. Am plecat la ATB... mai vorbim noi ;)

    RăspundețiȘtergere