marți, 1 septembrie 2009

Poli: DE CE?

Ieri am dat pentru prima data in viata mea o restanta la politehnica. Ma asteptam, sincer, sa vad doar 2-3 oameni rataciti pe-acolo, dand o restanta, si in rest sa fie pustiu... dar, surpriza: era politehnica mai aglomerata decat in timpul anului si in sesiune!

Si in timp ce asteptam ore in sir sa primesc rezultatul (am trecut, desigur :) ) stateam sa ma intreb: De ce? De ce au atatia studenti restante la facultatea asta?

Sa fie pentru ca e o facultate grea, cum zic majoritatea?

Incep prin a ma intreba de ce am eu restante. In esenta, eu am trecut la toate materiile care mi-au placut si/sau au fost predate bine. Nu am picat la nici o materie de programare, pentru ca daca profesorul nu se facea inteles, puneam mana pe o carte si citeam. Dar nu pot sa fac asta la toate materiile. De ce? Pai in primul rand din lipsa de timp, in al doilea rand, daca stiu ca materia respectiva nu imi va folosi la nimic pe viitor, trebuie sa ma intreb: de ce m-as deranja sa invat mai mult decat e necesar?

Se zice ca politehnica e pe locul 14 in topul facultatilor din Europa... De ce? Pentru ca spre deosebire de facultatile unde te specializezi in ceva, aici te invata de toate. Ca noi suntem mai destepti decat unii care 4 ani invata doar sa programezi in java. Dar stau si ma gandesc, cand o sa ma angajez, ce o sa ma intrebe angajatorul? Cum se face o transformata Laplace? Care sunt formulele functionarii in regim dinamic al jonctiunii PN? Cum functiona procesorul unui comp din anii 60? Ma cam indoiesc... O sa ma puna in fata unui comp si o sa zica "programeaza asta!" "cum, nu stii? pai ce ai invatat la facultatea aia?!"

Sunt pentru cultura generala, zic unii. E bine sa stii si mate si fizica bine ca programator. Da, sunt de acord, dar as prefera sa pot sa aleg singura asta, sau sa citesc singura acasa daca chiar ma intereseaza.

Revenim la restante. De ce au studentii atatea?

Am avut ocazia sa vorbesc recent cu un student din Danemarca... ce se intampla acolo? Pai... In primul rand, examenele sunt date de stat, si ai un evaluator diferit de proful tau obisnuit. Si daca proful tau are prea multi restantieri, e dat afara. Deci ori face studentii interesati de materie si explica bine, ori he's out! Dar la noi? Ah pai daca are multi restantieri, primeste un bonus ca e materia grea...

Un comentariu:

  1. M-aș fi așteptat ca până acum să apară câteva comentarii aici. Din păcate, mulți citesc și doar atât.

    Anyway, ca să nu mă-ntind (promit un articol întreg ca răspuns aici) zic doar că ai dreptate la partea cu restanțele ca o vină a profesorului, nu doar a studentului. Am văzut olimpici naționali la fizică cu restanțe la ED&EEA și nu pot spune că asta a fost din cauză că ei nu și-au dat interesul pentru că-i cunosc destul de bine.

    RăspundețiȘtergere