marți, 11 august 2009

Warhammer Online - prima experienta, general review

Joc Warhammer Online de 3 luni aproape. Am multe de zis, atat de bine, cat si de rau. Voi imparti in mai multe posturi.

Incep prin a descrie primele mele experiente cu Warhammer. Mi-am luat un trial account cu cativa prieteni.

In primul rand, trebuie sa mentionez ca este un joc de PvP, sau mai exact RvR (Realm vs Realm). Da, sigur, poti face si PvE, dar partea asta e crap. Voi posta mai incolo de ce.

Mi-au sugerat sa incerc Warrior Priest. E o clasa foarte interesanta, trebuie sa dai damage close-range ca sa poti sa healui. Si... ma duc eu frumos intr-un scenariu (bg-urile din WoW)... dau vreo 2 healuri, ma bag sa ma bat cu careva, mor (deh, lvl 1...). OK planu B, ma duc in spate si healui, aruncand cu toporase ocazional in ei. Era annoying... nu poti sa healui suficient. Concluzie: do not like!

Am incercat un Bright Wizard... Ma asteptam sincer sa fie ceva gen magul din Lineage, cu un damage enorm de mare dar foarte squishie. Eh, nu e chiar asa... Nu dai dmg mare decat daca castezi multe spelluri repede, caz in care o sa incepi sa explodezi si tu... Si fara un healer bun, faci fix un kkt. Nu mi-a placut.

Dupa ce am mai incercat cateva clase, am dat de clasa mea preferata: Archmage. Un Archmage este practic un ranged healer. Teoretic poti da si damage, dar damage-ul este destul de mic, dar daca il dai, iti scade cast-time-ul la healuri. Desi ai un cast time mare, healurile sunt si ele foarte mari. Inca de la lvl 1, m-am simtit utila in scenarii. Stau in spate, spamez healuri pe ei, ii tin in viata! Aveam inca traume de la Requiem si Shaiya, unde e horror sa healui, e aproape imposibil sa tii pe cineva in viata! Si totusi, in War, un healer bun chiar face diferenta intre un scenariu castigat si unul pierdut. In acel moment m-am hotarat sa cumpar jocul.

Deci am crescut cu Archmage-ul pana la lvl 39 (40 fiind maximul, dupa crescandu-ti renown rank-ul, care este un fel de lvl separat pe care il faci doar din PvP). E o clasa foarte tare, singurul healer care are un spell de drain action points (aka "mana" din alte jocuri), deci daca il joci bine, poti healui continuu. Singura parte nashpa e ca daca sare ceva melee pe tine, iti va intrerupe cast-ul.

Jocul este impartit in 4 "tier"-uri in functie de level. Teoretic, sunt din 10 in 10 levele, si poti sta in tier-ul respectiv pana faci cu 2 lvle mai mult decat limita. Aka, stai in t1(lvl 1-10) pana la lvl 12, cand daca mai incerci sa intri, te transformi intr-o gaina cu foarte putin HP care nu poate face nimic.

Partea cea mai tare la jocul asta e ca are o zona speciala de RvR in fiecare tier. In t1, e destul de plictisitor, ai niste steaguri care daca sunt ale factiunii tale, vor fi inconjurate de niste NPC-uri friendly si trebuie sa le aperi, daca sunt ale inamicilor, trebuie sa omori NPC-urile lor si sa capturezi steagul. Personal, am facut mai mult scenarii aici. In t1 sunt cele mai bune si interesante scenarii din tot jocul, sau cel putin asta e opinia generala.

In t2, lucrurile devin interesante. Ai keep-uri! Fortarete mari si frumoase pe care trebuie sa le cuceresti sau sa le aperi! Aka darami usa cu un ram, organizezi un warband de 24 de oameni, sau uneori chiar mai multe warbanduri, in niste razboaie destul de serioase, si daca te-ai nimerit sa fii tu leader, trebuie sa ii organizezi, sa prevezi miscarile inamicilor, in asa fel incat sa iei atat keepurile cat si obiectivele, sa lock-ui zona. Cand am jucat cu Archmage-ul, a fost zona mea preferata. Imi placea ideea sa capturez un keep. Am prins repede care e strategia. Trebuie sa ai un tank care da in lord, un alt tank sau 2 care tin celelalte NPC-uri sa nu vina pe healeri, si clasele de DPS vor ataca intai pe cei care apara keepul, si apoi se vor concentra pe lord,in timp ce healerii healuie. E destul de simplu, dar cand esti nou in joc, habar n-ai ce sa faci. Ca leader, trebuie sa stai sa explici de fiecare data, altfel o sa moara tot warbandul aiurea. Pe atunci chiar aveam rabdarea necesara, si am condus multe warbanduri spre victorie, mai ales cand e vorba de o serie de nubi care sunt foarte entuziasmati dar nu stiu cu ce se mananca, si cum vad ca ai habar despre ce vorbesti, te vor asculta.

T3 este in mare parte la fel ca t2. Aceleasi keepuri, aceleasi obiective. Singura diferenta e ca oamenii deja au inteles (desi de multe ori gresit) despre ce e vorba, si toti vor face cam cum ii taie capul, nimeni nu mai asculta de leader. Ca healer, faptul ca ai group heal te ajuta destul de mult... stai intr-un loc sigur si spamezi, nici macar nu trebuie sa ai selectat sau sa vezi target-ul. Singura problema e sa nu dea nimic in tine, si daca sar NPC-uri sa folosesti detaunt.

T4 este in acelasi timp interesant cat si plictisitor. Keepurile sunt mai complexe, ai si un outer wall in jurul lor, si un guild poate captura un keep, fortificandu-l (cu npc-uri mai puternice, usi mai rezistente, etc). Ai mai multe regiuni in care avansezi pe masura ce cuceresti o regiune, scopul final fiind sa ajungi in capitala inamicilor. Partea mai neplacuta este ca nu mai ai doar cativa oameni, ci 2-3 warbanduri, si in general factiunea care intamplator are mai multi oameni online la ora respectiva castiga, de obicei. Oamenii sunt deja plictisiti, si daca nu castiga ceva imediat, nu vor avea rabdare sa stea sa lupte prea mult. Cu toate astea, e fun. Conteaza foarte mult cum stii sa joci. Nu mai ai 2 skilluri pe care sa le spamezi, ci va trebui sa folosesti mult mai multe, ca sa supravietuiesti si sa castigi. Conteaza foarte mult si cum joci, nu numai ce item-uri ai, fata de alte mmorpg-uri. Un singur party de jucatori buni care se coordoneaza pe teamspeak sau ceva de genul pot sa distruga un warband inamic, daca se chinuie destul.

Cam atat in mare. Voi reveni in zilele urmatoare cu PvE-ul din joc, si cu un rant despre RvR.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu