marți, 5 mai 2009

Review: Kubuntu 9.04

Pentru ca tot n-am apucat sa imi bag un Slackware ca geekul serios, am ramas cu Kubuntu. Recent am facut un distro upgrade la 9.04. Pentru cei care se gandesc daca merita sa-l incerce/sa faca update, sa va zic ce modificari am constatat.

  • Viteza
Surprinzator, pe bunatate de quad core cu 4gb de ram, Kubuntu anterior avea momente cand mergea incet. Foarte incet. Tentativele de optimizare mi-au esuat. Cel de acum insa pare sa mearga mult mai repede. Poate si pentru ca au bagat Qt 4.5, in care s-au ocupat mostly de optimizare.
  • KDE 4.2
Cam de asta se leaga defapt majoritatea modificarilor. Dupa ce la inceput KDE4 sucked, acum incepe incet incet sa revina pe calea cea buna.
  • Mai multe setari din clicka clikca
Yep, te mai scuteste de niste editat de fisiere de config. Multe sunt de la KDE4, dar sunt si cateva adaugate de Kubuntu.
  • Eye-candy
In primul rand, bara e acum albastra, nu mai e neagra. Si tot nu poti sa-i schimbi culoarea, din cate am vazut.

De asemenea, sunt mai multe efecte vizuale. KDE kicks ass la capitolul efecte vizuale. Si consuma si foarte putine resurse.
  • Amarok 2.0.2
Asta e o modificare care nu mi-a placut. Cu chestia asta teoretic ascult eu muzica. In versiunea anterioara avea o interfata mai dragalasha si mai usor de folosit (a se citi: mai eficient de folosit.. de exemplu aveai jos butoane sa repeti o melodie, sa dai shuffle, etc, acum trebuie sa mergi in meniu pentru asta).

Dar are si parti bune. I-au facut integrarea cu KDE4 deci se incarca mai repede pe KDE4, si i-a bagat o functie sa-ti afiseze versurile melodiei...
  • Mai multe widgeturi
Comunitatea a fost activa. Acum sunt mult mai multe chestii usefull. Chiar am gasit un widget sa-mi afiseze si mie cpu usage si temperatura (sta pe la 10% - 25% la compilari si rulari de programe mai ciudate d'ale mele... si 40 de grade... I love my baby! :D )
  • right click -> add to archive/extract here
Ahh I missed this feature... Pe orice distributie normala, poti sa dai click dreapta sa adaugi un fisier/folder intr-o arhiva sau sa extragi o arhiva. Pe Kubuntu anterior insa trebuia sa deschid arhiva cu Ark si sa ii dau de acolo... Multe clickuri in plus... Si in ciuda tentativelor mele de a il face sa faca asta, am esuat. Acum insa, it's back and I love it!



Sigur, este inca proaspat aparuta versiunea asta, deci mai are si cateva buguri din cate citesc pe forumuri, dar eu inca n-am avut probleme.

Morala: merita sa faci upgrade? I say YEP! :D

Puteti citi mai multe despre modificari sau sa luati Kubuntu 9.04 aici, sau daca vreti doar KDE4.2, despre el aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu